Skladno z določbami Zakona o društvih (ZDru-1), Uradni list Republike Slovenije, št. 64/2011-UPB2 je Skupščina Slovenske malonogometne zveze na svojem zasedanju dne 9. 3. 2018 sprejela
S T A T U T
SLOVENSKE MALONOGOMETNE ZVEZE – SMZ
I. SPLOŠNE DOLOČBE
1. člen
(izrazi in okrajšave)
(1) Za namene tega statuta imajo spodaj navedeni izrazi naslednji pomen:
(2) Opredelitev fizičnih oseb v tem statutu je nevtralna in se nanaša na pripadnike obeh spolov. Vsak izraz v ednini se lahko uporabi v množini in obratno.
2. člen
(pravni status in kratica)
(1) SMZ je pravna oseba zasebnega prava in je v skladu z določbami Zakona o društvih v register društev RS vpisana kot zveza društev, katerih dejavnost je igranje malega nogometa. Njene pravice in dolžnosti izhajajo iz Ustave RS, zakonov in tega statuta.
(2) SMZ je panožna strokovna športna zveza, ki združuje območne malonogometne zveze, klube, društva in druge športne zveze, ki imajo poleg svoje osnovne dejavnosti registrirano tudi dejavnost igranja malega nogometa in so registrirane z namenom izvajanja programa, nalog in ciljev, ki so pomembni za skupno delovanje in razvoj malega nogometa v Sloveniji.
(3) Sedež SMZ je v Ljubljani in je lahko prenesen na drugo lokacijo le z odločitvijo Skupščine. Naslov sedeža je Zvezda 5, 1000 Ljubljana. O morebitni spremembi naslova znotraj sedeža zveze lahko odloča IO.
(4) Zastopnik SMZ je njen predsednik.
3. člen
(znak, zastava in žig)
(1) Kratica zveze je SMZ.
(2) SMZ ima znak, žig in zastavo.
(3) Žig je okrogle oblike s stilizirano oblika Triglava in morja v sredini. V ozadju je nogometna žoga. Po obodu kroga je napis SLOVENSKA MALONOGOMETNA ZVEZA. Opis in uporabnost znaka in zastave ter ostalih simbolov je opredeljen v tehničnem pravilniku, ki ga sprejme Skupščina.
(4) Znak in zastavo potrdi Skupščina.
II. NAMEN, CILJI, NALOGE IN DEJAVNOSTI
4. člen
(namen in cilji)
(1) Namen SMZ je vzpodbujanje, razvijanje, širjenje in napredek igre malega nogometa v RS z vidika rekreativnih, združevalnih, kulturnih, izobraževalnih, družabnih in humanitarnih vrednot.
(2) SMZ je najvišji organ malega nogometa v sklopu zvez, društev in klubov, ki delujejo pod okriljem SMZ.
(3) Cilji SMZ so predvsem:
(4) Cilji SMZ se uresničujejo v odsotnosti političnega, verskega ali rasnega ozadja. SMZ deluje proti vsem oblikam diskriminacije ali nasilja v športu in na splošno. SMZ spodbuja igro malega nogometa v duhu poštene igre (fair-play).
(5) SMZ stremi k razvijanju in krepitvi demokratičnih odnosov, humanizaciji in obogatitvi prostega časa državljanov.
(6) SMZ deluje v lastno korist in v korist vseh članov. Sredstva SMZ se lahko uporabijo samo za namene, ki so v skladu s tem Statutom in veljavnimi zakoni RS.
5. člen
(dejavnosti in naloge)
(1) Dejavnosti in naloge SMZ so:
(2) SMZ opravlja pridobitno dejavnost kot dopolnilno dejavnost svoji nepridobitni dejavnosti. Dopolnilne dejavnosti so povezane z namenom in cilji zveze, ter tako neposredno pripomorejo k uresničevanju namena oziroma ciljev društva, pri čemer doprinos ni izključno v zagotavljanju prihodkov društva. Da bi si zagotovilo potrebna sredstva za financiranje uresničevanja namena in ciljev SMZ opravlja naslednje dopolnilne dejavnosti:
III. DELOVANJE
6. člen
(odnosi)
(1) Kakršnakoli diskriminacija države, posameznika ali skupine posameznikov zaradi etničnih, spolnih, jezikovnih, verskih, političnih ali drugih razlogov je strogo prepovedana in sankcionirana z disciplinskimi kaznimi, izključitvijo ali mirovanjem pravic.
(2) SMZ promovira in temelji na prijateljskem in korektnem odnosu med člani, zvezami, ligami, klubi, ekipami, igralci, uradnimi osebami, sodniki ter člani krovne mednarodne malonogometne zveze.
7. člen
(javnost delovanja)
(1) Delovanje SMZ temelji na načelu javnosti.
(2) SMZ svoje člane o svojem delu obvešča z vročanjem vabil, zapisnikov, sklepov s sestankov organov preko elektronske pošte ter obveščanjem preko ostalih sodobnih elektronskih načinov (spletna stran, spletna družbena omrežja).
(3) SMZ lahko javnosti o svojem delu obvešča:
(4) Za zagotavljanje javnosti dela sta odgovorna predsednik SMZ in ostali člani, ki jih za to pooblasti IO SMZ.
8. člen
(tajnost)
Dajanje podatkov iz 7. člena se SMZ lahko odreče, če so z zakonom ali aktom SMZ določeni kot poslovna tajnost, ali če bi bila njihova objava v nasprotju z drugimi interesi, ki jih določa zakon ali Statut SMZ.
IV. ČLANSTVO
9. člen
(pogoji članstva in včlanjevanje)
(1) Članstvo v SMZ je prostovoljno.
(2) Člani SMZ so primarno posamezne zveze, društva in klubi malega nogometa na območju RS, ki za to vložijo prošnjo za članstvo naslovljeno na IO SMZ, z izpolnjenimi vsemi pogoji in jih potrdi Skupščina SMZ.
(3) Posamezna zveza, društvo ali klub malega nogometa lahko postane član SMZ pod pogojem, da
(4) Član SMZ lahko postane tudi vsaka pravna oseba s sedežem na območju RS, ki izkazuje interes za uresničevanje ciljev in namena SMZ ter ima v svojem temeljnem aktu registrirano izvajanje dejavnosti malega nogometa.
(5) Pravna oseba, ki želi postati član SMZ, mora vložiti pisno prošnjo za članstvo naslovljeno na IO SMZ.
(6) Prošnji za članstvo pravne osebe je treba priložiti:
(7) Postopek obravnave in sprejetja novega člana v SMZ:
(8) Prosilec postane član s podpisom pristopne izjave in plačilom članarine.
(9) Z vključitvijo posamezne zveze, društva ali kluba malega nogometa v SMZ postanejo posredno člani SMZ vsi člani te zveze, društva ali kluba, vse nižje organizacijske oblike, vključene v to zvezo, društvo ali klub.
(10) Učinki včlanitve nastopijo s sprejemom sklepa Skupščine o včlanitvi. Novi član lahko glasuje od sprejema sklepa o včlanitvi dalje.
(11) Pravne osebe pri delovanju SMZ sodelujejo preko svojih pooblaščenih predstavnikov.
10. člen
(prenehanje članstva)
(1) Članstvo preneha z izstopom, z izključitvijo ali s črtanjem iz članstva v primeru neplačane članarine. S prenehanjem članstva ne prenehajo finančne obveznosti bivšega člana do SMZ in drugih članov.
(2) Član lahko ob vsakem času s pisno izjavo, ki jo poda IO SMZ, izstopi iz SMZ. K odstopni izjavi mora biti priložen tudi sklep najvišjega organa člana o izstopu iz članstva.
(3) Član je lahko izključen, če huje krši ta Statut ali druge akte SMZ. Izključitev predlaga IO SMZ. Predlog za izključitev se poda DK SMZ. Pred sprejemom odločitve mora članu biti dana možnost, da se o kršitvi izjavi. O izključitvi odloča Skupščina.
(4) Članstvo članu preneha, če ta dve leti zaporedoma ne plača članarine.
11. člen
(pravice in dolžnosti članov)
(1) Člani imajo pravico, da:
(2) Člani imajo dolžnost, da:
12. člen
(predstavniki)
(1) Člani zveze sodelujejo pri delu zveze preko svojih predstavnikov.
(2) Posamezne zveze, društva in klubi svoje predstavnike izbirajo/določijo skladno s svojimi normativnimi akti.
(3) Pravne osebe svoje predstavnike izbirajo/določijo na demokratičen način (dogovor, volitve).
(4) Predstavniki na Skupščini so prijavljene uradne osebe posameznih članov (predsednik, član IO, ostale uradne osebe). Predstavnik je lahko tudi katerikoli drugi član posamezne članice, ki pred Skupščino predloži pismeno potrdilo (potrjeno z žigom) zakonitega zastopnika članice.
(5) Na Skupščini so lahko prisotne tudi druge osebe (ni nujno, da so člani SMZ), ki lahko spremljajo potek Skupščine, vendar nimajo pravice glasovanja.
V. ORGANIZACIJA
13. člen
(organi)
(1) Organi SMZ so:
(2) Organi in njihovi člani so samostojni in med seboj neodvisni.
(3) Organi zveze lahko svoje naloge opravljajo tudi na korespondenčni način z uporabo informacijske tehnologije (elektronska pošta, videokonferenca, spletna družbena omrežja ipd.). Za izvedbo korespondenčnih sklicev in/ali izvedbe zasedanj se smiselno uporabljajo določbe Statuta, ki opredeljujejo sklic in izvedbo zasedanj.
(4) Volitve organov SMZ so praviloma javne, razen če Skupščina na utemeljen predlog sprejme sklep, da se volitve opravijo s tajnim glasovanjem.
14. člen
(Skupščina)
(1) Skupščina je najvišji organ zveze. Skupščini so za svoje delo odgovorni vsi organi zveze.
(2) Skupščino sestavljajo vsi člani zveze.
15. člen
(pristojnosti Skupščine)
Pristojnosti Skupščine so, da:
16. člen
(sklic in zasedanje Skupščine)
(1) Skupščino odpre predsednik SMZ in jo vodi, dokler Skupščina ne izvoli delovnega predsedstva (predsednika in 2 člana). V primeru odsotnosti predsednika SMZ odpre Skupščino podpredsednik SMZ, v primeru tudi njegove odsotnosti pa najstarejši prisotni član IO SMZ. Poleg tega Skupščina izvoli še zapisnikarja in dva overitelja zapisnika, po potrebi pa tudi volilno komisijo in druge delovne organe.
(2) Skupščina zaseda najmanj enkrat letno in vsaj enkrat pred iztekom 6 mesecev po preteku finančnega leta. O zasedanju se vodi zapisnik, ki ga podpiše predsednik delovnega predsedstva, zapisnikar in dva overitelja zapisnika.
(3) Skupščina je lahko redna ali izredna.
(4) Skupščino skliče predsednik SMZ na predlog IO 14 dni pred zasedanjem. Ob sklicu se objavi predlog dnevnega reda. Člane se o sklicu skupščine obvešča preko elektronske pošte.
(5) Predsednik SMZ mora sklicati izredno skupščino po potrebi oziroma na zahtevo:
(6) Skupščina mora biti sklicana v 15 dneh od dneva prejema pisne zahteve. Zasedanje Skupščine, ki je sklicana na tak način, odpre predstavnik vlagateljev zahteve.
(7) Če predsednik SMZ kljub obvezi petega odstavka tega člena ne skliče Skupščine, lahko Skupščino po preteku 20 dni od posredovanja pisne zahteve skliče predstavnik vlagateljev zahteve.
(8) Izredna skupščina sklepa samo o stvari, za katero je sklicana.
17. člen
(sklepčnost Skupščine)
(1) Skupščina je sklepčna, če je prisotna vsaj polovica vseh predstavnikov. Če ob predvidenem začetku Skupščina ni sklepčna, se začetek odloži za največ 30 minut, na kar Skupščina veljavno sklepa, če je prisotnih najmanj 7 predstavnikov.
(2) Skupščina sklepa z navadno večino navzočih predstavnikov. Za sprejem Statuta SMZ ali njegovih sprememb ali dopolnitev in odločanju o prenehanju delovanja ter prenosu sedeža zveze je potrebna dvotretjinska večina glasov navzočih predstavnikov.
(3) Skupščino sestavljajo predstavniki vseh članov zveze po naslednjem ključu:
Število članov v posamezni zvezi malega nogometa se ugotavlja na dan 1. januarja za tekoče leto.
(4) Vsak predstavnik na Skupščini ima pri glasovanju 1 glas.
(5) Posamezni predlogi za obravnavo na Skupščini morajo biti v pisni obliki poslani IO SMZ najmanj 3 dni pred sklicem Skupščine.
(6) V izrednem primeru se lahko predlog za obravnavo na redni Skupščini predloži tudi pred samo Skupščino (v pisni ali ustni obliki). V takem primeru o uvrstitvi predloga na dnevni red Skupščine odloča sama Skupščina z glasovanjem.
18. člen
(Izvršni odbor – IO)
(1) IO je izvršilni organ, ki opravlja organizacijske, upravne, administrativne, strokovne in tehnične zadeve, ki mu jih naloži Skupščina ter zahteve, ki po svoji naravi spadajo v njegovo delovno področje. Izvršni odbor je za svoje delo odgovoren Skupščini.
(2) IO ima 7 članov. Predsednik SMZ je član in predsednik IO.
(3) IO odloča na sejah, ki jih predsednik skliče po potrebi, vendar najmanj štirikrat letno. Seje sklicuje predsednik na lastno pobudo ali na pobudo najmanj treh članov IO ali na pobudo NO. Če predsednik na pobudo najmanj treh članov IO oziroma NO ne skliče seje IO v 10 dneh, jo lahko skličejo člani, ki so podali pobudo za sklic seje IO. Seje IO vodi predsednik IO, v njegovi odsotnosti pa podpredsednik.
(4) IO sprejema odločitve z dogovorom, če to ni mogoče pa z glasovanjem z navadno večino glasov. Odločanje na seji je veljavno, če je prisotnih najmanj polovica članov IO. V primeru neodločenega izida glasovanja je prevladujoči glas predsednika IO.
(5) Član IO mora naloge opravljati v skladu s programom IO. V kolikor posamezni član IO ne opravlja sledečih nalog: aktivno delovanje na področju SMZ ali udeležba na sejah IO, lahko IO na naslednji Skupščini predlaga zamenjavo takšnega člana.
19. člen
(naloge in pristojnosti IO)
(1) Naloge in pristojnosti IO so, da:
(2) Izvršni odbor lahko za izvajanje posameznih nalog imenuje komisije. Stalne ali občasne komisije proučujejo problematiko na svojem področju dejavnosti in izvršujejo naloge v skladu z danimi pooblastili IO.
(3) Naloge, število članov in predsednika komisij določi IO. Člani komisije so praviloma le člani SMZ.
(4) Za svoje delo so komisije odgovorne IO. Izjemoma lahko SMZ povabi k sodelovanju tudi zunanje sodelavce.
20. člen
(Nadzorni odbor – NO)
(1) Nadzorni odbor spremlja delo predsednika, IO in drugih organov zveze ter opravlja stalni nadzor nad finančnim poslovanjem zveze.
(2) Nadzorni organ je odgovoren Skupščini in ji mora poročati vsaj enkrat v letu.
(3) Nadzorni odbor je sestavljen iz 3 članov, ki jih izvoli Skupščina.
(4) Nadzorni odbor izvoli iz svoje srede predsednika. Člani NO ne morejo biti obenem člani IO. Na sejah IO lahko sodelujejo, ne morejo pa odločati.
(5) Nadzorni odbor veljavno sprejema sklepe, če sta na seji prisotna vsaj dva člana (vabilo mora biti posredovano vsem trem članom) in če zanje glasujeta vsaj dva člana.
21. člen
(Disciplinska komisija – DK)
(1) Disciplinsko komisijo sestavljajo 3 člani, ki jih izvoli Skupščina.
(2) Člani disciplinske komisije izmed sebe izvolijo predsednika. Člani disciplinske komisije ne morejo biti obenem člani IO.
(3) Disciplinska komisija vodi disciplinski postopek in izreka kazni po disciplinskem pravilniku. Disciplinska komisija veljavno sprejema sklepe, če sta na seji prisotna vsaj dva člana (vabilo mora biti posredovano vsem trem članom) in če zanje glasujeta vsaj dva člana.
(4) Disciplinske kršitve, ki jih obravnava disciplinska komisija so naslednje:
(5) Disciplinska komisija lahko izreče članom SMZ v skladu z disciplinskim pravilnikom naslednje ukrepe:
(6) Zoper sklep, ki ga na prvi stopnji izda disciplinska komisija, ima prizadeti pravico pritožbe, v roku 8 dni od prejema sklepa, na Skupščino kot drugostopenjski organ.
VI. PREDSEDNIK, PODPREDSEDNIK, GENERALNI SEKRETAR, BLAGAJNIK
22. člen
(predstavljanje in zastopanje)
(1) Za zastopanje in predstavljanje društva je pooblaščen predsednik društva. Predsednik v okviru sprejetih sklepov organov društva in določil tega statuta društvo zastopa in predstavlja samostojno in neomejeno. V odsotnosti ga zamenjuje podpredsednik društva.
(2) Listine društva (poslovno, finančno in drugo dokumentacijo) podpisuje predsednik društva.
23. člen
(predsednik)
(1) Predsednik SMZ:
(2) Predsednik je za svoje delo odgovoren Skupščini.
(3) Če je predsednik odsoten ga nadomešča podpredsednik.
24. člen
(podpredsednik)
(1) Podpredsednika določi predsednik izmed članov IO.
(2) Podpredsednik SMZ nadomešča predsednika v odsotnosti in opravlja druge naloge po odredbi predsednika in IO.
25. člen
(generalni sekretar)
(1) Za mesto generalnega sekretarja lahko kandidira vsak član IO.
(2) Generalnega sekretarja imenuje/potrjuje in razreši IO.
(3) Generalni sekretar SMZ opravlja naloge po odredbi predsednika, IO in Skupščine SMZ. Generalni sekretar SMZ je istočasno tudi sekretar IO.
(4) Zadolžitve generalnega sekretarja so predvsem:
26. člen
(blagajnik zveze)
(1) Blagajnik je odgovoren za finančno poslovanje zveze. Blagajniku pri blagajniških nalogah s področja finančnega poslovanja zveze (računovodstvo, izdelava zaključnega računa …) pomaga druga pooblaščena institucija/računovodski servis s potrditvijo IO.
(2) Za vodenje blagajne ali izvrševanje gotovinskega poslovanja sta odgovorna predsednik in blagajnik oziroma vsaka tretja oseba s pooblastilom predsednika.
(3) Blagajnika imenuje/potrjuje in razreši IO.
27. člen
(funkcije in mandati)
(1) Za člane IO in druge organe SMZ, ki jih predlagajo člani SMZ, so lahko izvoljeni ali imenovani samo kandidati, predlagani s strani zvez in lig članic, kandidati predlagani s strani fizičnih oseb članov in kandidati/pooblaščene osebe pravnih oseb članov s plačano članarino SMZ.
(2) Člani organov SMZ ne morejo biti zaposleni ali pogodbeni delavci SMZ.
(3) Člani imajo pravico, da še pred potekom mandatne dobe dajo predlog IO za razrešitev katerega koli funkcionarja/organa SMZ, če obstaja sum, da ne dela v skladu s pravili in politiko SMZ. Predlog za razrešitev mora biti obrazložen.
(4) Če IO odloči, da je predlog za razrešitev utemeljen, ga na predlog IO obravnava Skupščina in o njem dokončno odloča.
(5) Mandatna doba vseh organov SMZ je 4 leta. Po preteku mandata so lahko za posamezno funkcijo/organ ponovno izvoljeni isti člani.
VII. TEKMOVANJA
28. člen
(vodenje in usmerjanje)
SMZ določa, vodi in usmerja tekmovanja v malem nogometu na državni ravni.
29. člen
(pravila igre)
Tekmovanja v malem nogometu, ki jih organizira SMZ in njeni člani, se igrajo skladno s pravili in smernicami, ki jih predpisuje krovna mednarodna malonogometna zveza in SMZ.
30. člen
(državno prvenstvo)
SMZ na državni ravni določi način in izvedbo tekmovanja za prvaka RS v malem nogometu za tekoče leto/sezono.
31. člen
(pravica nastopa na tekmovanjih SMZ in krovne mednarodne malonogometne zveze)
Pogoj za nastopanje ekip in igralcev v tekmovanjih SMZ in tekmovanjih pod okriljem krovne mednarodne malonogometne zveze v malem nogometu je članstvo matične zveze, društva ali kluba v SMZ.
32. člen
(državna reprezentanca)
(1) Nogometna reprezentanca malega nogometa RS predstavlja slovenski mali nogomet doma in v tujini.
(2) Za oblikovanje in vodenje reprezentance skrbi SMZ.
(3) Igralci in uradne osebe se v skladu s pravili krovne mednarodne malonogometne zveze in SMZ odzivajo vabilu v reprezentance.
(4) Razmerja v zvezi z reprezentancami ureja IO.
VIII. FINANČNO POSLOVANJE
33. člen
(premoženje)
(1) Premoženje SMZ so denarna in druga sredstva, ki jih SMZ pridobi:
(2) Premoženje SMZ so tudi nepremičnine in premičnine ter materialne in nematerialne pravice.
34. člen
(upravljanje s premoženjem)
(1) SMZ ima enega ali več bančnih računov.
(2) SMZ razpolaga s premoženjem v skladu z letnim programom dela in letnim finančnim načrtom za posamezno poslovno leto, ki ustreza koledarskemu letu. Program in letni finančni načrt sprejme Skupščina.
(3) Skupščina vsako leto obravnava in sprejema letno poročilo in zaključni račun za posamezno poslovno leto.
(4) Letno poročilo in zaključni račun vsebujeta bilanco stanja in izkaz poslovnega leta s pojasnili k izkazom ter poročilo o poslovanju SMZ.
(5) Presežek prihodkov nad odhodki, ki ga SMZ doseže z neposrednim opravljanjem pridobitne dejavnosti, se sme uporabiti le za doseganje namena in ciljev SMZ.
(6) Finančno in materialno poslovanje se vodi po sistemu enostavnega knjigovodstva v skladu z veljavnimi predpisi in slovenskimi računovodskimi standardi.
(7) V kolikor SMZ preseže zakonsko določen limit prihodkov oziroma odhodkov v preteklem poslovnem letu, mora pred sprejetjem letno poročilo revidirati revizijska družba ali samostojni revizor.
IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE
35. člen
(prenehanje delovanja)
(1) SMZ preneha obstajati:
(2) Če SMZ preneha obstajati, se poravnajo vse obveznosti. Če Skupščina ne odloči drugače, se po poravnavi vseh obveznosti premoženje SMZ prenese na nepridobitno pravno osebo, ki ima enake ali podobne namene in cilje. Neporabljena proračunska sredstva se vrnejo v proračun.
36. člen
(1) Vsi funkcionarji in organi SMZ so dolžni opravljati svoje naloge do izvolitve novih.
(2) Spremembe in dopolnitve tega statuta se sprejemajo na enak način, kot je določeno za sprejem statuta.
(3) O zadevah, ki niso urejene s tem statutom, se uporabljajo neposredno določila Zakona o društvih in ostali predpisi, ki urejajo delo društev ali se nanašajo na delo SMZ.
37. člen
Statut začne veljati z dnem sprejema na Skupščini.
Slovenska malonogometna zveza
Ljubljana, 9. 3. 2018
Peter Pust
predsednik SMZ